ESGinfo.hu

ESG hírek és információk

Corporate Social Responsibility  – Vállalati Társadalmi Felelősségvállalás  

 „A CSR arról szól, hogy a vállalatok hogyan kezelik az üzleti folyamatokat, hogy általános pozitív hatást gyakoroljanak a társadalomra.”

(Mallen Baker, 2004)

„A CSR egy olyan koncepció, amely szerint a vállalatok önkéntes alapon integrálják a társadalmi és környezetvédelmi szempontokat üzleti tevékenységeikbe és az érdekelt feleikkel való interakcióba, mivel egyre inkább tudatában vannak annak, hogy a felelős magatartás fenntartható üzleti sikerhez vezet.”

EU Bizottság: vitaindító Zöld Könyv, EU Green Paper 2011

A CSR fogalma arra az általános meggyőződésre utal, hogy a modern vállalkozások felelősséggel tartoznak a társadalom felé, amely túlmutat a cég részvényeseire vagy befektetőire. A vállalkozások jellemzően a tulajdonosok iránti felelősségükre gondolnak. A CSR-koncepció azonban ezt a felelősséget kiterjeszti más társadalmi érdekelt felekre is, amelyek jellemzően magukban foglalják a fogyasztókat, az alkalmazottakat, a közösséget általában, a kormányt és a természeti környezetet. Ehhez kapcsolódó fogalom a vállalati társadalmi teljesítmény (CSP).

A CSR területén több szabvány is született, amely a méréssel foglalkozik, pl. az ISO 26000, amely irányítási rendszerként nem tanúsítható, majd ennek tanúsítható formája az IQNet SR10, de nem lettek népszerűek ezek a rendszerek. A CSR mérésekkel részben foglalkozik a GRI (Global Reporting Initiative – Globális Jelentéstételi Kezdeményezés) is.